Τετάρτη, Απριλίου 15, 2009

Πασχα

Εβδομαδα των παθων αυτη που περναει και η Κυριακη του Πασχα ειναι πλεον 3 μερες μακρυα.
Μια και θα εργαζομαι και το Σαββατο θα μεινω στην Αθηνα για την Ανασταση που θα την κανω σπιτι μου μονος μια και η μητερα δεν παει εκκλησια και ποιος ο λογος να παω κι'εγω αφου μονο τα βαρελοτα ακουγονται την ωρα της αναστασης.
Την επομενη ημερα θα ανηφορησω προς το Κορωπι να περασω με το μωρουλι μου 1 μερα και μιση μακρυα απο τους κλεφτες που εντονα αυτες τις ημερες προσπαθουν να εκπορθησουν το διαμερισμα μας.
Οι μνημες με πανε παλια στην Αιγινα και παλι που τετοιες μερες η θεια μου και η γιαγια μου ηταν σκυμενες πανω απο μια σκαφη γεματη αλευρι και ζυμωναν τα Χριστοψωμα,μετα απο πολυ ζυμωμα τα σκεπαζανε με κουβερτες και εμεις σαν διαολακια τα ξεσκεπαζαμε ολο βιασυνη να τα παμε στον φουρνο να ειναι ετοιμα για την γιορτη.
Ολη την εβδομαδα οι προετοιμασιες ηταν εξουθενωτικες και η νηστεια το ιδιο,η προσμονη της γιορτης πολυ εντονη και του φαγητου επισης.
Τις ημερες εκεινες περιμεναμε και καποιο δωρο απο την νονα μας,δυστυχως δεν ηταν επιλογη μας οπως τωρα απλα περναμε οτι μας εφερνε και συνηθως ηταν κατι που δεν μας αρεσε.
Τα εισητηρια για το σινεμα την Κυριακη του Πασχα το πρωι ηταν το καλυτερο δωρο καθως και λεφτα για να φαμε γαλακτομπουρεκο και ραβανι απο του Παγουδη.
Αλλο ενα Πασχα που θυμαμαι ειναι ενα που περασα πριν 10 χρονια στο Αγιο Ορος.
Η μυσταγωγια,η τελετουργια της καθε λειτουργιας στην μονη Ιβηρων,η ολη ατμοσφαιρα,οι θεικες ψαλμωδιες,η νηστεια,η βοηθεια στα καθημερινα καθηκοντα των μοναχων κυριως στην κουζινα,με ειχαν κανει να νοιωθω πολυ διαφορετικα απο οσες αλλες φορες ειχα γιορτασει το Πασχα.
Απο τοτε αποφευγω να πηγαινω στη εκκλησια γιατι ουτε οι τεραστιοι πολυελαιοι,ουτε τα φανταχτερα ρουχα των ιερεων,ουτε οι ψαλμωδιες που περισσοτερο μοιαζουν με ρεπερτοριο λαικου κεντρου με κεντριζουν στο να παω.
Λογω της εργασιας μου μονο οταν δεν εργαζομαι εχω την ευκαιρια να καταλαβω την
εννοια των εορτων του Πασχα και ετσι αυτες οι ημερες δεν εχουν τιποτα διαφορετικο απο το οτι εχω μια εξτρα ημερα ξεκουρασης.
Καλο Πασχα σε ολους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: