Ο Μπρέχτ γράφει «Χόρτασε πρώτα, μετά ηθικοί κανόνες». Δεν τίθεται θέμα. Ο πεινασμένος έχει μόνο ηθικές υποχρεώσεις. Είναι αναγκασμένος να ακολουθεί τους ηθικούς κανόνες που θέτει ο χορτάτος. Τους οποίους κανόνες καταπατά πρώτος ο χορτάτος νομοθέτης.
Κανείς δε φώναξε όταν ο Βενιζέλος βάφτιζε υπερσυνταγματικές τις υπουργικές του αποφάσεις ξεπερνώντας με τον πλέον ανήθικο τρόπο κάθε εμπόδιο του Συντάγματος. Ήταν θέμα ηθικής τάξης να μην τον αγγίξει κανείς και να μην τον βλάψει. Δεν ήταν πρέπον. Δεν ήτο ηθικόν. Ο Βενιζέλος έθετε τους ηθικούς κανόνες και οι πεινασμένοι έπρεπε να υπακούσουν. Και υπάκουγαν.
Οι δικαστικοί λειτουργοί – αυτοί οι υπηρέτες του δίκαιου και του λαού – γράφουν στη διαμαρτυρία τους ότι είναι «ιδιαίτερα ανήσυχοι όχι μόνο για την κρισιμότητα της οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά και για τη μεγάλη κοινωνική αναταραχή που επικρατεί τελευταία σε όλους τους χώρους». Αυτή η ανησυχία γεννήθηκε στους δικαστές μόλις ξεκίνησε η επιχείρηση μείωσης των δικών τους αποδοχών. Όμως, πριν από μόλις μια εβδομάδα, οι δικαστές απλώς δεν ανησυχούσαν για κάτι.
Στην επιστολή τους οι 6 δικαστικές – εισαγγελικές ενώσεις προς τους πολιτικούς αρχηγούς και τους υπουργούς Οικονομικών και Δικαιοσύνης λένε ότι «είναι δικαιολογημένη η αντίδραση και αγανάκτηση των δικαστών, για την άκαμπτη επιλογή της κυβέρνησης να αγνοεί το Σύνταγμα και την οικονομική προσφορά της Δικαιοσύνης».
Μόνο που οι τελευταίες κυβερνήσεις αγνοούν επιδεικτικά το Σύνταγμα και το λαό εδώ και τρία χρόνια. Όμως οι δικαστικοί αντελήφθησαν την καταπάτηση του Συντάγματος εντελώς συμπτωματικά, με αφορμή την παραβίαση της προβλεπόμενης ισοτιμίας των αποδοχών τους με εκείνες των βουλευτών, οι οποίοι βουλευτές θα παίρνουν πλέον περισσότερα.
Μόλις τη Δευτέρα ο τέως υπηρεσιακός πρωθυπουργός και τέως πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Παν. Πικραμμένος, προέτρεψε τους συναδέλφους του στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο να κάνουν «το επόμενο βήμα» και να εξετάσουν σε βάθος τη συνταγματικότητα των νέων «οριζόντιων μέτρων» που επιβάλλει το δεύτερο Μνημόνιο, καθώς δεν είναι επιτρεπτό η οικονομική επιβάρυνση από τα φορολογικά μέτρα να κατανέμεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών (μισθωτών, συνταξιούχων κ.λπ.), ενώ την ίδια στιγμή να ευνοούνται άλλες κατηγορίες ασυνεπών πολιτών.
Αυτή η ευαισθησία αποκαλύφθηκε εντός του κ. Πικραμμένου μόλις αποφασίστηκε η περικοπή των αποδοχών ΜΙΑΣ συγκεκριμένης επαγγελματικής τάξης. Της δικής του. Όλο αυτό το διάστημα που η ΔΙΚΗ ΤΟΥ επαγγελματική τάξη δε συμμετείχε στην οικονομική επιβάρυνση, αλλά είχε σκανδαλωδώς εξαιρεθεί, ο κ. Πικραμμένος υπηρετούσε με άψογο τρόπο αυτούς που παραβίαζαν το Σύνταγμα εις βάρος μισθωτών και συνταξιούχων.
Στις 31 Αυγούστου, σε επίσημη συνάντηση που είχαν, ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε τον προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι δεν τίθεται θέμα περικοπών στους μισθούς των κληρικών. Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επανέφερε στη συνάντησή του με τον κ. Σαμαρά, το παλαιότερο αίτημά του να αποδεσμευτεί από το Δημόσιο η εκκλησιαστική περιουσία (πρόκειται για οικόπεδα που ανήκουν στην Εκκλησία και για τα οποία δεν μπορούν να εκδοθούν οικοδομικές άδειες).
Ηθική, νόμοι και κανόνες. Καταδίκες της βίας «από όπου κι αν αυτή προέρχεται» εκτός από τη βία των νεοναζί η οποία θεωρείται κανονική από την κυβέρνηση, νόμιμη από τους δικαστές, ηθική από την Εκκλησία καθώς ακόμη δεν την έχει καταδικάσει.
Μας είπαν: «ευρώ πάση θυσία»· κι ας είμαστε εμείς τα σφάγια. Λέω: «να χορτάσω πάση θυσία»· κι ας είναι αυτοί τα σφάγια. Δεν υποχρεούμαι να ακολουθώ την ηθική των ανήθικων και τους νόμους των παράνομων. Το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι κάποτε θα πρέπει να τελειώσει. Δε μου αρέσει να κάνω άλλο το ποντίκι. Δε μου αρέσει η φάτσα της γάτας.
Όσοι κοιμούνται είναι χορτάτοι. Ας συνεχίσουν. Όσοι δε μπορούν να κλείσουν μάτι από την πείνα, ας το πάρουν απόφαση ότι πρέπει να πάψουν να παίζουν το ρόλο του γεύματος για τους χορτάτους. Αυτή τη στιγμή, η πολιτική ορθότητα και η «ψύχραιμη αντιμετώπιση» της κατάστασης είναι πολυτέλειες. Πάση θυσία «χόρτασε πρώτα, μετά ηθικοί κανόνες». Χορτάτος, σκέφτεσαι καλύτερα και βλέπεις τα πράγματα πιο καθαρά. Θολωμένους και πεινασμένους μας θέλουν. Αυτή είναι η ηθική τους. Λοιπόν; Πόσο ηθικός θες να είσαι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου