The only thing I can say is good luck”: How trains abolished by Switzerland are now back in business in Greece
Πως τα τραινα που αποσυρθηκαν απο τους Ελβετικους σιδηροδρομους ειναι τωρα σε λειτουργια στην Ελλαδα.
Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις... Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τους έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι κυκλοφορούν όλα τα ελληνικά επιβατικά τρένα από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα. «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα», λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι. Γιατί, λοιπόν, αυτό το τρένο - που έχει βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο τους επιβάτες στο παρελθόν - αποκτά νέα πνοή; Σχετικά με την έρευνα Εκτροχιάστηκε Παρόλο που η ΕΕ έχει ανακηρύξει το 2021 «Έτος Σιδηροδρόμων», οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης είναι περισσότερο ένα συνονθύλευμα παρά ένα δίκτυο. Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να επενδύουν σημαντικά περισσότερα χρήματα σε οδικές παρά σιδηροδρομικές, παρά την επείγουσα ανάγκη για πιο φιλικές προς το κλίμα μεταφορές. Διαβάστε περισσότερα "Εκτροχιασμένοι — Η έρημη κατάσταση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων" Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 — που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία — «Pannenzug», που σημαίνει «τραίνο βλάβης». Εν τω μεταξύ, ο ιστότοπος που κατέγραψε τα προβλήματά του ονομάστηκε CessoAlpino, που σημαίνει (σε κομψή μετάφραση) «Αλπική τουαλέτα». Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης. πιο σημαντική διαδρομή στη μεσογειακή χώρα. «Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990. «Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει. Όμως η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις, ούτε να επιλέξει ποιο τροχαίο υλικό κυκλοφορεί στις γραμμές της, αφού οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές της. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». Αυτή είναι ασυνήθιστα δυνατή γλώσσα από ένα μέλος μιας συντηρητικής κυβέρνησης. Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να επιδοτήσει την ιταλική εταιρεία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων, όπως περιγράφεται σε σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας
https://www.investigate-europe.eu/en/2022/etr470-train-switzerland-greece-italy-trainose/
Δηλαδη:
Αγορασαν οι Ιταλικοι σιδηροδρομοι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 47 εκατομμυρια ευρω πενταροδεκαρες δηλαδη και τους δινουμε 50 εκατομμυρια ευρω τον χρονο για να κανουν το δρομολογιο Αθηνα-Θεσσαλονικη ...με ελαττωματικα και για τα σκουπιδια τραινα?
Γιατι δεν εδιναν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε εναν Ελληνα,αφου τζαμπα την εδωσαν,κι αυτος με σαραβαλα θα εκανε το δρομολογιο,υπηρχε λογος να δοθει σε Ιταλους?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου