Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 23, 2010

Και στο Ελλαντα...εχουμε ντιχτι προστασιας απο τον ηλιο

Θα ήθελα να προβληματίσω τους αναγνώστες, να σκεφτούμε όλοι, πόσο κάποιες φορές, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα στην Ελλάδα.
Ζητάω προκαταβολικά συγγνώμη για το μεγάλο άρθρο, όποιος έχει λίγη ώρα, ας διαβάσει.

Εδώ και 3 χρόνια ζω στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Σουηδία, αρχικά για σπουδές και μετά για εργασία.

Δεν θα μπω σε διαδικασία σύγκρισης με την Ελλάδα και ούτε θα αρχίσω να καταριέμαι θεούς και δαίμονες.
Κάθε χώρα είναι διαφορετική, και εννοείται αγαπώ περισσότερο την πατρίδα μου και με πονάει η κατάσταση που βρισκόμαστε.
Αυτό που θα ήθελα να συγκρίνω με την Ελλάδα είναι μερικές από τις διαφορές με το δημόσιο/ την Πρόνοια της Σουηδίας (και άλλων χωρών).
Παραδείγματα:

Παράδειγμα 1.

Ένα χρόνο άνεργος, το κράτος μου δίνει επιδότηση 300+ ευρώ το μήνα, ο ΟΑΕΔ εδώ ενδιαφέρεται, μέχρι και τηλεφώνο στο κινητό με παίρνουνε να δούνε αν βρήκα δουλειά ή αν θέλω σχετική βοήθεια.
Τώρα, με βάλανε σε πρόγραμμα όπου ο μελλοντικός μου εργοδότης, όποιος με προσλάβει δηλαδή, θα έχει ελαφρύνσεις το 64% του μισθού μου για ένα χρόνο περίπου. Άρα κίνητρο για εργοδότη να προσλάβει έναν άνεργο, 1 έτους σχεδόν.
Βοήθεια στον άνεργο (μετανάστη κιόλας...).

Επισήμανσεις:

1.Την επιδότηση την παίρνω επειδή εργαζόμουν νωρίτερα, δεν καθόμουν.
2. Το γιατί είμαι 13 μήνες άνεργος, δεν είναι το θέμα του email μου

Παράδειγμα 2:

Η ασφάλεια μου, στην οπόια συνεισφέρω 9 ευρώ το μήνα, με πληρώνει γι αυτό το διάστημα και θα με πληρώνει ως και 300 μέρες αν βρω δουλειά και τη χάσω.

Δηλαδή, ο εργαζόμενος προστατεύεται αφού μείνει άνεργος.

Παράδειγμα 3.

Μπορώ σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία απλά να στείλω ένα email με το αίτημά μου ή να τηλεφωνήσω και να με εξυπηρετήσουν. Πολλές φορές με πήρανε στο κινητό για να λυθεί το αίτημα νωρίτερα.
Επίσης, οι περισσότερες οι δημόσιες υπηρεσίες συνδέονται ηλεκτρονικώς και δεν χρειάζεται να τρέχω από τη μία στην άλλη για χαρτιά και σφραγίδες και ουρές ατελείωτες.
Άρα, λιγότερος χρόνος σε ταλαιπωρίες...


Παράδειγμα 4.


Συμπεριφορά δημοσίων υπαλλήλων. Κατά 99% είναι εξυπηρετικοί, ευγενικοί, ΔΕΝ σου κλείνουν το τηλέφωνο ή έχουνε ξυνισμένα μούτρα.
Κατά 99%, τουλάχιστον αυτά που έχω δει σε εφορίες, κοινωνικές ασφαλίσεις και τα λοιπά, ΔΕΝ κάθονται σε μια καρέκλα και περιμένουν να έρθει η ώρα για να επιστρέψουν σπίτι τους.
Όταν κάποιος τελειώσει τη δουλειά του, θα σηκωθεί για να εξυπηρετήσει τον επόμενο πολίτη, πχ στον ΟΑΕΔ ώστε να μην υπάρχουνε ουρές.

Αποτελεσματικότητα στο δημόσιο.


Παράδειγμα 5
Οι δημόσιοι υπάλληλοι ελέγχονται.
Μηνιαίες αναφορές με το έργο που κάνανε καθώς και ετήσιες αξιολογήσεις.
Δεν έκανες αρκετή δουλειά (ενώ μπορούσες)?
Φέρθηκες ρατσιστικά/μάλωσες χωρίς λόγο με πολίτη?


Σπίτι σας κύριε/κυρία μου, υπάρχουν και άλλοι με πτυχία που περιμένουν.
Αξιοκρατία. Αξίζεις το μισθό σου? Βοηθάς το κράτος και τους πολίτες?
Παράδειγμα 6 και τελευταίο

Όταν μια οικογένεια αποκτήσει παιδί, δικαιούνται και οι 2 γονείς από 300+ μέρες άδεια ο καθένας.
Αυτή την άδεια μπορούνε να την πάρουνε κατά διαστήματα ως το παιδί να γίνει 8 ετών.
Κατά τη διάρκεια της άδειας ΔΕΝ χάνουνε τη δουλειά τους (είτε δημόσιο είτε εταιρεία) αλλά αντικαθιστούνται από άλλο άτομο.
Κατά τη διάρκεια της άδεια, πληρώνονται με 80% ( χωρίς να δουλεύον) από το κράτος.
Έτσι, και ο άντρας θα βοηθήσει με το παιδί και η γυναίκα θα ξεκουραστεί ή θα εργαστεί όταν ο άντρας έχει την άδειά του.

Επίσης, αν κάποια γυναίκα απολυθεί λόγω εγκυμοσύνης ή δεν προτιμηθεί για δουλειά λόγω εγκυμοσύνης, η εταιρεία πληρώνει μεγάλη αποζημίωση.

Σκοπός του μηνήματός μου είναι να προβληματίσω, να δείξω ότι μπορούμε να γίνουμε και καλύτεροι, αρκεί αυτοί που ψηφίζουμε να σκεφτούν πραγματικά τι χρειάζεται ο κόσμος, ο άνεργος, ο οικογενειάρχης, ο ορφανός, η χήρα, ο πολύτεκνος, ΟΛΟΙ ΜΑΣ

Σταύρος Μ.

2 σχόλια:

ek fysews δημιουργίες είπε...

Ζω στη χωρα του τιποτα και ψαχνω για να φυγω,γιατι θα ειναι επιλογη μου ωστε το παιδι μου να μην καταληξει ενα τιποτα στη χωρα του τιποτα.

ΗarryTsopanos είπε...

Καλυτερη λυση δεν υπαρχει...δε εχει μελλον αυτος ο τοπος με αυτους που μας κυβερνανε.